قالب وردپرس افزونه وردپرس

واشر سرسیلندر چیست + نشانه های سوختن آن !!

واشر سرسیلندر یکی از مهمترین قطعات و یا بهتر است بگوییم یکی از ملزومات موتور می باشد . در صورت نبودن این واشر اتفاقات بسیار بدی برای موتور و کیف پول شما می افتد که در ادامه به صورت کامل بررسی خواهیم کرد .

در مقاله پیش که در مورد علت روغن ریزی خودرو صحبت کردیم بهتر است بدانید که سوختن این واشر عواقب بسیار بسیار بدتر از روغن ریزی را در پی خواهد داشت .

با ما همراه باشید …

مقاله ویژه : هزینه گواهینامه رانندگی چقدر است ؟ ( آپدیت جدید )

واشر سرسیلندر در موتور چه نقشی دارد ؟

سوال خوبیست .

این واشر بین سرسیلندر و سیلندر قرار گرفته که علاوه بر ایجاد حالت ضربه گیری , حرارت را مستقیما به سرسیلندر و سیلندر منتقل نداده و باعث جلوگیری از جوش خوردن این قطعات به هم در اثر گرمای زیاد می گردد .

علاوه برا این ها برای جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن بهترین گزینه بوده و می تواند سالها برای شما بدون کوچک ترین مشکلی کار کند .

واشر سرسیلندر تا چه دمایی را تحمل می کند ؟

واشر سرسیلندر می تواند تا 6000 درجه سانتیگراد و بیشتر را تحمل کند البته بستگی به وسیله مورد نظر دارد یعنی در این محاسبات باید بدانید که خودروی ما برای مثال یک بی ام دبلیو است و یا یک تانک دیزلی 100 تنی .

اما در هر صورت بنا به وسیله مورد نظر , این واشر تعیین می شود .

پس بهتر است حواستان بسیار به این موارد باشد که نباید واشر خودروی فرضا 206 ساده را با سمند یکی کنید . ( البته فقط در محاسبات زیرا قالب هر یک متفاوت است )

اگر واشر سرسیلندر بسوزد چه اتفاقی می افتد ؟

اگر این واشر از شانس بد شما و یا بهتر است بگوییم بی دقتی شما بسوزد علائمی به شرح زیر را به شما نشان می دهد که عبارت است از :

  • جوش آمدن خودرو
  • شیری شدن رنگ روغن موتور
  • مخلوط شدن روغن در آب رادیاتور
  • بد کار کردن موتور
  • حرارت بسیار زیاد موتور در مدت زمان کوتاه
  • روشن شدن چراغ چک
  • خرابی پمپ روغن

اما اگر بخواهیم بگوییم که به چه دلیل واشر سرسیلندرموتور می سوزد , باید بگوییم که به 2 دلیل بسیار مهم این اتفاق می افتد که عبارت است از :

  • کمبود آب در رادیاتور
  • تولید حرارت بسیار زیاد موتور به علت گاز دادن های شدید و طولانی مدت

پیشنهاد ویژه : دانلود رایگان کتاب رانندگی ( جدید )

آیا می توانیم خودمان واشر سرسیلندر را تعمیر کنیم ؟

البته که می توانید خودتان این مشکل رو بر طرف کنید اما باید بدانید که این مورد بسیار حساس است و اگر در تعمیر کوچکترین اشتباهی مانند موارد زیر انجام دهید حتی ممکن است موتور شما بسوزد :

  • سفت بستن پیچ های سرسیلندر و یا شل بستن آنها
  • عدم استفاده مناسب از چسب مزدا و یا چسب آب بندی سرسیلندر
  • اشتباه بستن پیچ ها به ترتیب Z و یا X

در هر صورت به شما اکیدا پیشنهاد می کنم که حتما به مکانیکی بروید و خودروی خود را در اختیار تجربه مکانیک ها قرار دهید و در وقت و هزینه خودتون صرفه جویی کنید .

آیا موتور های برقی نیز واشر سر سیلندر دارند ؟

بستگی دارد به این که آیا خودروی شما برقی بنرینی است و یا کاملا برقی است .

اگر خودروی شما کاملا برقی است خب مسلما خیر موتور ماشین شما برقی بوده و نیازی به واشر سرسیلندر نیست . زیرا آبو روغنی در کار نیست و یا بهتر است بگوییم که اصلا سیلندر و سرسیلندری در کار نیست .

اما اگر خودروی شما دارای موتور برقی و بنزینی است , بله این واشر در موتور شما نیاز است .

پیروز و موفق باشید .

گواهیران – وبسایت مرجع رانندگی ایران .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *