حقوق راننده مترو شهری در ایران چقدر است ؟ ( آپدیت 2026 ) !

حقوق راننده مترو شهری در ایران چقدر است ؟ سوالی که بسیاری از کاربران پرسیده اند را در این مقاله می خواهیم به خوبی توضیح دهیم . البته باید بدانید این شبکه کاری همیشه نیرو متخصص می خواهد و باید حتما و حتما در کلاس ها و دوره های مربوطه شرکت کنید .

در مقاله قبلی در مورد درآمد رانندگان کامیون نوشتیم و در این مقاله می خواهیم ببینیم درامد رانندگان مترو در ایران چقدر است ( ماهانه ) با ما همراه باشید !

حقوق راننده مترو

حقوق راننده مترو شهری چقدر است ؟ برای مثال تهران !

میرسیم به اصل داستان که حقوق راننگان مترو در ایران چقدر است ؟ در ابتدا باید بدانید که معمولا در کابین رانندگان مترو 2 الی 3 راننده حضور دارند زیرا اگر راننده ای برای مثال حالش بد شد راننده دیگری باشد که بتواند این وضعیت را کنترل کند .

حقوق راننده مترو با سابقه کاری 1 ساله و کمتر درسال جدید حدودا 25 میلیون تومان است و درآمد راننده مترو با سابقه 10 سال به بالا حدودا ماهانه 45 میلیون تومان است البته مبالغی به عنوان مزایا به این رانندگان عزیز داده می شود که در اینجا حدودا 8 میلیون تومان برای هر راننده حداکثر و حداقل حدودا 4 میلیون تومان باید حساب شود .

حقوق و درآمد رانندگان مترو در ایران را می توان تقریبا خوب دانست هم کاری بسیاری خاص هست و هم تعداد این عزیزان در شهری به بزرگی تهران بسیار کم است و باید شیفت های زیادی را سر کار باشند .

چگونه می توانیم راننده مترو شویم ؟

سوال جالبیست . برای اینکه بتوانید راننده مترو شوید باید بتوانید مراحلی را بگذرانید اما این مراحل مانند گرفتن گواهینامه رانندگی در خیابان های تهران نیست .

وقتی آگهی شغلی منتشر می شود داوطلبین باید خود را به محل مورد نظر برسانند در این شرایط از داوطلبین یک تست پزشکی و هوشی و فیزیک بدنی گرفته می شود .

پس از اینکه حدودا 12 الی 20 نفر انتخاب شدند که البته تعداد آن مشخص نیست ( حدودا 20 نفر ) باید دوره های عملی و تئوری متفاوتی را زیر نظر مرکز مترو تهران بگذرانند و پس از تست عملی قبول شدگان مشخص شده و فورا استخدام می شوند .

البته باید در این مرحله کمی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید نه حرفه ای اما حتما کمی باید بلد باشید زیرا در استخدام شما در این بخش تاثیر بسیاری دارد .

حقوق راننده مترو

آیا حقوق و درآمد رانندگی مترو کفاف یک زندگی با کیفیت در ایران را می دهد ؟

حقوق راننده مترو در ایران را باید با تورم هایی مقایسه کنید که الان در جریان است . در این حالت شما می توانید متوجه شوید که آیا با درآمد این شغل می توانید با کیفیت زندگی کنید و یا خیر .

اما در صورتی که درآمد شما به 45.000.000 تومان برسد می توانید تقریبا کیفیت خوبی داشته باشید البته باز هم این یک مسئله شخصیست زیرا کیفیت زندگی هر کسی با شخص دیگر تفاوت دارد .

باید در این زمینه خودتان حساب کتاب کنید .

برای دانلود رایگان کتاب آیین نامه رانندگی اینجا کلیک کنید !!!!

آیا می توانیم با داشتن سابقه کاری در این شغل , به خارج از ایران مهاجرت کنیم ؟

اگر شما دارای سابقه کاری خوبی در این زمینه باشید می توانید به عنوان راننده مترو , از ایران مهاجرت کنید . در این شرایط به سفارت کشور مورد نظر برای مثال آلمان رفته و درخواست ویزای کاری می کنید .

در این حالت خیلی سخت می توانید ویزا بگیرید زیرا باید با تمامی زیر ساخت های مترو در این کشور آشنا باشید برای مثال با مسیر ها و … پس در این حالت ویزای کاری 6 ماهه معنی ندارد .

شما باید بتوانید جاب آفر بروید و این یعنی با شرکت های مترو در این کشور مکاتبه کنید تا آنها قبول کنند شما را استخدام کنند در این حالت باید به سفارت رفته و …

خیلی سخت است که بتوانید به عنوان راننده مترو مهاجرت کنید اما شدنیست . حقوق راننده مترو در ایران در مقایسه با آلمان بسیار کم است . حداقل دستمزد رانندگان مترو در آلمان حدودا ماهانه با کسر مالیات حدود 4.000 یورو می باشد و این درآمد واقعا عالیست و شما می توانید یک زندگی با کیفیت داشته باشید .

به شما توصیه می کنم حتما زبان کشور مد نظر را بیاموزید و بعد مهاجرت کنید .

حقوق راننده مترو

جهت استخدام باید شرایط خاصی داشته باشیم و آیا همیشه جایگاهی برای رانندگان جدید هست ؟

برای استخدام در این کار باید دارای شرایط زیر باشید :

1 – حداقل دیپلم
2 – قبولی در تستن پزشکی
3 – قبولی در تست هوشی
4 – قبولی در تست روانشناسی
5 – قبولی در تست فیزیکی

و …

اما اینکه آیا همیشه استخدام در این کشور هست و یا خیر باید گفت , سالیانه آگهی های استخدامی در این زمینه منتشر می شود که شما می توانید شانس خود را بیازمایید .

سختی این کار چیست ؟

بسیاری از رانندگان می گویند سختی این کار در ابتدا و یادگیری قوانین مترو ایران و رانندگی با این سیستم بسیار بزرگ است اما بسیاری دیگر می گوند استرس حین کار در این شغل بسیار بالاست .

زیرا باید بتوانید درست در جایگاه بایستید باید سرعتتان درست باشد باید ریل ها را درست بشناسید باید وقت برای شما درست مانند طلا با ارزش باشد و …

اما مواردی دیگر از خودکشی های افرادی می گویند که قبل از مردن درست رو به روی رانندگان بودند و متاسفانه …

مزایای این کار چیست ؟

مزایای این کار حقوق به موقع + پاداش های متفاوت است و همینطور کار شما کلا در یک اتاقک است و اینکه به شما واقعا نیاز است یعنی راننده مترو انقدر متخصص است که واقعا یک نیروی با ارزش کاری به حساب می آید .

در هر صورت هر کاری مزیت و سختی هایی دارد .

سخن پایانی !

حقوق راننده مترو در ایران خوب است اما برای افراد با سابقه بالا و درجه گواهینامه مخصوص مترو که ( 3 و 2 و 1 و مربی و … ) است . اما در اروپا درآمد بسیار زیادتری خواهید داشت .

سالی یکبار استخدام انجام می شود البته ممکن است نیرو هایی دیگری جز راننده مترو بخواهند که می توانید در آن موارد هم ورود کنید .

درآمد رانندگان مترو خوب است اما اگر سابقه کاری خوبی داشته باشید می توانید درآمد بهتر هم داشته باشید پس توصیه می کنم در کار خود بمانید و از این شاخه به آن شاخه نپرید .

حتما کمی زبان انگلیسی بلد باشید تا تمایزی بین شما و دیگر شرکت کنندگان در این کار باشد .

پیروز و موفق باشید .

govahiran
4.2/5 - (18 امتیاز)

2 کامنت ها

  1. آیا بنده با مدرک گواهینامه پایه یکم وتجربه ۲۰ساله رانندگی ترانزیت بین المللی میتونم راننده قطارمتروبشم یاخیر؟

  2. الان 15 میلیون آپدیت 2026 هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *