درآمد مکانیک در ایران در سال 1404 چقدر میشه ؟ سوالی که تمامی رانندگان از خودشان می پرسند حتی شده بار ها بگویند : ” خب معلومه دیگه بالای 30 یا 40 یا 50 میلیون …
آیا این عدد درست است ؟ آیا این مقدار کم است و یا زیاد ؟ اصلا مکانیک شدن کار درستیست با این همه رقابت ؟ اصلا چقدر طول میکشه آچار بدست بشیم ؟ و …
در این مقاله جواب تمام این موارد و موارد نام برده نشده دیگه ای را هم خواهید دانست . پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه می توانید در این راه به راحتی قدم بردارید .
مقاله ویژه : سوالات تمرینی آیین نامه رانندگی ( جدید )

درآمد مکانیک ماشین در ایران چقدر است ؟
بگذارید آسمان ریسمان نبافیم و یک راست به سراغ درآمد فنی کاران خودرو را در ایران به دست بیاوریم .
درآمد در این زمینه بسیار به نکات زیر بستگی دارد که تمام توضیح خواهیم داد :
1 – شهر
2 – منطقه ای که در آن کار می کنید
3 – رقبای موجود در محدوده شما
4 – هزینه های رقابتی
5 – تخصص فوق العاده بالا
6 – پرسنل موجود در کارگاه
7 – ساعت شروع به کار و ساعت اتمام کار
8 – نزدیک بودن لوازم یدکی به مغازه شما
9 – مغازه برای شماست و یا در آنجا کارمند هستید
حالا بیایید با هم بررسی کنیم تمام موارد گفته شده رو تا به یک درآمد ماهانه حدودا دقیق برسیم . پس با این بخش جذاب با ما همراه باشید و یادتان باشد درآمد مکانیک به تمامی این موارد بستگی دارد .

1 – شهر :
در صورتی که شهر شما شهری بسیار ساکت و خلوت است و خودرو در آنجا زیاد نیست نباید انتظار درآمد بسیار زیادی را داشته باشید برای مثال : ابهر – یک شهر در حومه زنجان , دارای جمعیت بسیار کم و یا گرم دره کرج که در حومه کرج است .
در این محل ها بیشتر فعالیت شما می شود مثال : گذران زندگی .
2 – منطقه ای که در آن کار می کنید :
برای مثال در تهران , منطقه های پایین شهر درآمد بسیار زیادی نسبت به مناطق غربی و جنوب غربی دارند زیرا سکنه در این مناطق بسیار بسیار بیشتر از حد تصور است و تعداد خودرو های موجود در منطقه هم بسیار بیشتر می شود . پس درآمد یک میکانیک در این حالت بسیار بیشتر است .
3 – رقبا :
بیایید تصور کنیم در شلوغ ترین منطقه تهران و یا کرج و یا … هستید اما تعداد گاراژ های موجو در آن منطقه هم بسیار زیاد است برای مثال حدودا 30 کارگاه , درست مانند شهر قدس تهران در منطقه مصلی که پشت به پشت هم مکانیکی وجود دارد . پس این مورد هم در درآمد روزانه شما تاثیر می گذارد .
4 – هزینه های رقابتی :
برای ( مثال ) تسمه تایم در یک مغازه در محدوده شما برای تعویض حدودا 150 هزار تومان است اما شما 120 هزار تومان دریافت کنید . شاید 30 هزار تومان مبلغ بسیار ناچیزی باشد اما 100% به چشم یک مشتری می آید .
5 – تخصص بالا :
در صورتی که شما در بهترین منطقه باشید و از همه ارزانتر هم بگیرید پس از مدتی دیگر مشتری نخواهید داشت و یا بسیار کمتر خواهد بود زیرا شما دارای تخصص بسیار خوب و مطلوبی نیستید و از پس بسیاری از مشکل ها بر نمی آیید .
6 – پرسنل در کارگاه :
بیایید تصور کنیم همزمان 12 خودرو به کارگاه شما آمده اند و تعداد پرسنل شما در کل 2 نفر هست به نظر شما چه می شود ؟ مشتری به مغازه خلوت تری می رود حتی اگر بسیار ارزان تر باشید و کارتان هم عالی باشد . اما اگر تعداد پرسنل شما برای مثال 6 نفر باشد , درآمدتان هم بسیار بالا تر خواهد رفت .
7 – ساعت کاری :
درآمد مکانیک بستگی به ساعت کار کردن آن دارد . اگر شما ساعت 13 حاضر شوید و ساعت 19 درب مغازه را ببندید موفق ترید ؟ یا اگر ساعت 8 صبح تا 21 مشغول به کار باشید ؟ مشخص است که مورد دوم درآمد بسیار زیادتری دارد .
8 – نزدیکی لوازم یدکی به شما :
اگر مغازه شما از لوازم یدکی دور باشد , مشتری ماشینش را نمی تواند درب مغازه شما بگذارد و مسافت زیادی را برای گرفتن یک قطعه طی کند و دوباره برگردد .
شما می توانید حتی بسیاری از لوازم را در مغازه خود نگهداری کنید و بفروش برسانید البته این مورد برای کسانی بهتر است که لوازم یدکی فاصله بسیار زیادی از کارگاه شما داشته باشد .
9 – مغازه برای شماست و یا در آنجا کارمند هستید :
اگر مغازه برای شما باشد درآمد بسیار زیادی خواهید داشت اما اگر کارمند باشید حقوق و یا 50 50 درآمدتان حساب می شود .

چقدر طول می کشد تا متخصص شویم و باید از کجا شروع کرد ؟
یک راست می رویم سر اصل مطلب .
برای مکانیک شدن نه فنی حرفه ای می تواند از شما یک متخصص حرفه ای بسازد و نه کار بر روی خودروی خودتان . شما باید به مدت 2 سال هر روز در یک کارگاه کار کنید تا بتوانید یک آچار بدست بسیار خبره شوید .
باید از 0 شروع کنید و به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی با یک دست 10 هندوانه بر ندارید چون نمی توانید و زمان از دستتان در می رود و در شاخه خود متخصص نمی شوید .
یعنی اگر مکانیک هستید و در کارگاه شما یک جلوبندی ساز است به سراغ او نروید و از ابتدا فقط در همین کار باشید و یا یک جلوبندی ساز , وقت خود را تلف نکنید و تمرکز را بر روی یک هدف بگذارید .
درآمد متخصص و فنی کار خودرو چقدر است ؟
خب تمام موارد گفته شد و شما حالا می توانید بفهمید که درآمد یک آچار بدست چقدر است ؟
در ضعیف ترین حالت ممکن درآمد یک مکانیک در روز حدودا 700.000 تومان است .
در حالت متوسط از 900.000 تا 1.200.000 تومان است .
در حالت بسیار مطلوب درآمد یک کارگاه می تواند از روزانه 10 میلیون الی 15 میلیون تومان برسد در صورتی که پرسنل کافی داشته باشد و تمام موارد گفته شده در بالا را هم داشته باشد .

مهندسی مکانیک بهتر است و یا ( کار آزاد ) ؟
دو راه بسیار بسیار جدا . هیچ وقت نباید این دو را باهم یکی کرد زیرا کسی که در کارگاه فنی هست از محاسبات مهندسی ساخت موتور و بدنه و گیربکس بی خبر است و کسی که در دانشگاه در حال خواندن درس مهندسی خودرو هست نیز نمی تواند به هیچ وجه یک موتور را تعمیر کند .
مهندسان بالای 90% کارمند هستند اما یک فنی کار می تواند کارگاه داشته باشد .
مهندسین حقوق رو به رشد دریافت می کنند و خیالشان از بالا و پایین های بازار راحت است اما فنی کار , روز مزد است .
مهندسین در سرما و گرما کار راحتی دارند اما فنی کاران خیر .
و صد البته درآمد مکانیک فنی کار بسیار بسیار بهتر از یک مهندس در این رشته است .
مکانیکی چه فرقی با جلوبندی دارد ؟
همانطور که می دانید میکانیک ها با موتور و گیر بکس و … سرکار دارند اما جلوبندی ساز ها با سیستم تعلیق و اکسل و …
درست مانند مهندسین خودرو که یک شاخه طراحی بدنه است و یک شاخه طراحی موتور و …
پس اشتباه نکنید , تخصص این دو بسیار با هم فرق می کند .
مقاله قبلی : در حین رانندگی بنزین ماشین تمام شود باید چکار کرد ؟

آیا میکانیک ها کار برق خودرو را هم انجام می دهند ؟
در بسیاری از موارد خیر اما اگر کسی باشد که برق کار هم باشد درآمد بسیار بسیار زیاد تری خواهد داشت . یادتان باشد اگر شما بتوانید در دو زمینه متخصص شوید پول به دنبال شما میدود نه شما . فقط در این زمینه زمان است که بسیار برای شما طلا می شود .
پس می توانید یک پرسنل فنی هم به کارگاهتان اضافه کنید و درآمدتان را چندیدن برابر کنید .
چند کار مرتبط با یک مکانیک وجود دارد ؟
وقتی یک گاراژ تاسیس می شود مشاغل زیادی خواه و یا ناخواه درگیر کار می شوند که به شرح زیر است :
1 – دفتر ثبت
2 – فنی حرفه ای برای گرفتن مدرک
3 – لوازم فروشان
4 – قطعات فروشان
5 – کمپرس فروشان
پس کارگاه تمام چیزی است که جامعه مهندسی و تخصصی به آن ها نیاز دارند . در ایرانی که سالیانه تعداد ماشین ها بسیار بالا می رود , مکانیک شدن عاقلانه ترین کاریست که یک فنی دوست می تواند انجام دهد .
2 سال زحمت یادگیری دارد اما یک عمر زندگیتان را می سازید و بسیاری از آچار بدست ها هستند که بهترین خودرو و خانه و ویلا را دارند . همه چیز به ذهنیت شما بستگی دارد .

آیا مکانیک ماشین می تواند هر ماشینی را تعمیر کند ؟
بله اما نه 100% .
یعنی اگر شما میکانیک خودروی ایرانی هستید برای مثال خودروی پراید و سمند و … هستید شاید به ندرت بتوانید بی ام دبلیو و بنز و پورش را هم درست کنید اما این کار به آموزش بسیار زیادی وابسته است .
اگر شما در بخش فنی ماشین های ایرانی حرفه ای شوید در ماشین های خارجی هم می توانید . حالا شما بگویید . درآمدتان چقدر خواهد شد ؟ بسیار بسیار بسیار زیاد تر از آنچه که فکر می کنید . البته نکته بسیار مهمی وجود دارد و این است که در صورتی که بخواهید در بخش ماشین های ایرانی درآمد خیلی بالایی داشته باشید به تجربه بسیار زیادی نیاز دارید . یعنی به این صورت نباشد که فرضا شما مکانیکی چند ماشین داخلی را به صورت حرفه ای بلد باشید بلکه شما باید بتوانید مکانیک هر ماشین داخلی را به خوبی انجام دهید .
در این حالت درآمد زیادی خواهید داشت اما در صورتی که بتوانید روی ماشین های خارجی هم کار کنید بدون شک می توانید به درآمد بسیار بالایی در این زمینه کاری برسید که البته باز هم تکرار می کنیم شما نیاز به تجربه بسیار زیادی دارید و یک نکته را هرگز فراموش نکنید . در صورتی که شما به یک مکانیک بسیار حرفه ای تبدیل شوید بدون شک درآمد شما بالا رفته و از همه مهم تر این است که در بسیاری از کشور های دیگر شما را فورا به عنوان نیروی کار حرفه ای قبول می کنند و این شاید برای شما بتواند یک انگیزه قدرتمند برای ورود به این رشته کاری شود .
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .
گواهیران – وبسایت مرجع رانندگی ایران .

من ۹ سال سابقه کار مکانیکی دارم، ۸ سال تو شرکت ولوو کار کردم، ۱ سال هم با ائودی و فولکس واگن، ۳ سال درسشو خوندم، اوضاع مکانیکی تو ایران چطوره؟
مطلب کامل، دقیق، بینقص. دمت گرم. خیالم راحت شد بابت این مسیر
ببخشید من بین گیربکس اتومات کار و مکانیک ماشین معمولی موندم به نظر شما کدام گزینه بهتر است
خدمات درحال حاضر در کشور ما اشتباهه به پولی که مکانیکمیگیره نگاه نکن به اون اجاره ی که میده سال به سال دنبال مغازه بودن به جنسای فوق آشغال به این قسمت ماجرا هم نگاه کنید .
سلام ببخشید من بین میکانیکی خودرو ایرانی با برق خودرو ایرانی موندم
نمیدونم کدوم انتخاب کنم که درامد بیشتری داشته باشه
در صورتی که متخصص باشید درآمد زیادی در هر کدام از این دو مورد دارید . سعی کنید متخصص باشید . درآمد هر دو مورد فوق العاده زیاد هست .
سلام
به نظرمن درس های فنی مثل مکانیک اصلا به درد نمی خوره فقط وقترو هدر می دی در ضمن اگه پارتی کلفت نداشته باشی نمی تونی وارد کارت شی .
بهترین راه برای یادگیری مکانیک شاگردی کردنه .
دوستم که از نهم درس و ول کرد رفت شاگگردی از منی که 3سال رشته مکانیکک خوندم اون از من جلوتره و الان درآمدش از من که سه سال درس خوندم بیشتره.
من شغلم لوازم پلاستیک اشپزخانه هست الان اصلا بازار خوبی ندارم،چون دلالم،خودمم ۲۷سالمه به نظرتون برم مکانیکی خوبه چون تا حدودی آشنایی هم دارم
شغل خوبیه ولی نه واس پولدار شدن. در حدی که بتونی یه زندگی بچرخونی
من امروز رفتم یه تعمیرگاه که تقریبا خلوت بود و ۳ تا ماشین در دست تعمیر داشت
از من۱.۷۰۰.۰۰۰ تومن دستمزد گرفت حالا اون دوتا رو هم ۵۰۰ حساب کن
برای من یه صفحه کلاچ عوض کرد
با ماشینای آشغالی که خودروسازای ایرانی دست مردم بیچاره میدن نون خودشون و تعمیرکارا تو روغنه.
بله تو روغنه اونم چ روغنی
روغن کرچکه😂😂
هرکسی میخاد مکانیک بشه بهتره اول یک سال تا ۶ ماه بده پیش اوستا کار از دور قشنگه ولی زمانی که خودت دس به آچار میشی مسئولیت مشکلات کار مشتری هزار جور داستان داره و جز کارای سخته اگر دیدی میتونی برو سمتش وگرنه ولش این همه کار راهت تمیز پرسود هست با مدرک گرفتن فقط پارتی میتونه کمکت کنه برید سمت کاری که عاشقش هستین البته بااستفاده از تجربه خبره های اون کار موفق باشین
سلام من میخام رشته فنی حرفه ای بخونم بنظرتون کدوم شاخش درآمدش بیشتره
خودم که به مکانیکی علاقه دارم
خواهش میکنم کمکم کنید🙏🙏
سلام ،به نظرم من قبل اینکه بری دانشگاه برو یه مدت شاگردی کن که با محیط آشنا بشی دو یا سه جا هم شده برو ….اگه دیدی علاقه مند هستی میتونی بری دانشگاه
یادگیری این مهارت هم تجربه میخواد هم علم که البته علمش را میتونی از گوگل و دوره های آنلاین و پکیج هم یاد بگیری ….زبانت هم خوب کن بخصوص زبان فنی
سلام من 16 سالمه و در حال آموزش برنامه نویسی هستم که بتونم تعمیرات برق خودرو رو فراهم کنم مثل ماشین های تسلا و … که دوره هایش در دبی هست ولی الان برای شروع به چه حوضه ای از مکانیکی برم.
اگه کسی که بخواد از فنی حرفه ای دیپلم بگیره بهتره برق خودرو رو انتخاب کنه یا تعمیرات موتور؟
من فکر می کنم موتور ماشین چون وسیله گرون قیمتیه تعمیراتش ریسک بیشتری داره یا شخص در حال یادگیری باید ابزار کار داشته باشه که با توجه به موتور بودن رشته اش وسیله اش زیاد در دسترس نیست ولی برق خودرو شاید راحت تر باشه و ریسکش هم تر
نظر شما چیه؟
اگه سرمایه دارید برا گرفتن ابزار برا تعمیر ماشین خارجی خوبه اگه ندارید با سرمایه کم میشه شروع کرد اما سخته، مهم تر از همه استاد خوبه که کار یاد بده، در کنارش باید خودتون مطالب توری بخونید تا بتونید پیشرفت کنید
رسول از اصفهان
صدا دول از دور خوشه من چند سال مکانیکی خوندم و کار کردم اول ایرانی بعد کره ای و بعد آلمانی هنوز که هنوزه خیلی کارها را به طور حرفهای یاد نگرفتم تو این 4، 5 سال بعدشم سرمایه میخواد برا شروع کار اگه سرمایه نداشته باشی باید تا آخر عمرت شاگردی کنی.
تو خودرو قطعات مکانیکی داره جای خودش به الکترونیکی و الکتریک میده، اگه میخواید وارد این کار بشید فقط برق یاد بگیرید چون تا چند سال دیگه خودرو ها برقی میشن.
موفق باشید
رسول از اصفهان
سلام برق تو کدوم رشته هست
دادا ی سوال ما داریم میانگین درآمد شغل گیربکس چقدر است؟ ممنون میشم جواب بدید
لام من سال اول هنرستانم دارم مکانیک میخونم میخوام ببینم مهندسیشو بخونم بگیرم در امد داره یا دیپلم بگیرم برم سرکار مکانیکی کدوم بیشتر درامد داره به مکانیکیم خیلی علاقه دارم
من مهندس مکانیکم و تو 25 سال سن میگم کاش درس مکانیکو نمی خوندم کاش از اول میرفتم برنامه نویسی
تو مشکلت علاقه هست میگی کاش نمی خوندم
چرا برنامه نویسی؟
من برنامه نویسم هیچ گلی به سر خودم نزدم !!!
طراح سایتم هستم بیکارم کار هست ولی خیلی کمه بازارکار بیشتر برای فنیاست تا تئوریا
این حرف مشخص می کنه نه برنامه نویسی نه طراح سایت . اگر حرفه ای هم نبودی حتی در یک شرکت راحت استخدام می شدی اما چرا می گم برنامه نویس نیستی و دروغ می گی چون میگی تئوری ( برنامه نویسی کار عملیه عزیز حتما نباید آچار دستت باشه تا بشه عملی و فنی ) لطفا ایرانی بازیارو بزارید کنار انقدر دروغ نگید .
دقیا این ها افرادی هستن که نصیحتشون باعث پسرفت می شه
سلام من به مکانیکی خیلی علاقه دارم ولی یه سوال برام پیش امد اونم اینکه اگر شاگردی کنم بهتر یا درس بخونم و مدرک شو بگیرم کدام راه بهتره و بهترین درامد رو داره لطفن جواب بدین ممنون میشم
هم برو دانشگاه و هم برو کنار مکانیک کارکن، چونکه اونموقع میشی یه مکانیک باسواد که میتونی بری خارج و موفق تر بشی، آدم دیدم که بهت میگم
عالی بود مطبتون
خیر همه اینها به پشتکار وتلاش خودت تو یادگیری و طرز برخورد بامشتری درست میشه
سلام.
من خیلی به اچار به دست بودن یا اینکه تعمیرات علاقه دارم
لطفا یکی بگه چیکار کنم
یعنی با دوسال پیش یه اوستا کارکردن ادم دکتر ماشین میشه ؟؟
دوستان من یه سوالی دارم من الان رشته فنی حرفه ای هستم و میخوام از طریق درسم برم دانشگاه میکانیک ماشين سنگین و همراه با درس خوندن تو میکانیکی هم کار میکنم من میخوام بدونم آیا میکانیک ماشين پردرآمد یا میکانیک ماشين سنگین
معلومه که مکانیک ماشین سنگین هر چیزی گرون تر باشه خب تعمیرش هم گرون تر در میاد حقوق یه مکانیک ماشین سنگین حداقل ماهی ۴۰/۵۰ تومن هست ولی مکانیک سواری ۱۰/۱۵ بیشتر نیست مگر اینکه خیلی حرفه ای باشی
ولی بنظرم مدرک دیپلم مکانیک خودرو بگیرید و تو این مدت هم برید پیش اوستایی مکانیک یاد بگیرید خیلی بهتره که این همه سختی بکشید و بخاید دکتر مهندس بشید و بعدم نصف عمرتون رفته برید یا برق یا مکانیک یا اگرم میرید مهندسی برید هوافضا که بهترین رشته از نظر بازار کار هست
ماشین هرچی گرون تر تعمیرشم گرون تر
سلام مطلبتون عالی بود
ولشکن نمیخاد بخونی
چقدر مقاله عالی ای بود.
سلام..
مطالب برای کسی مثل من که میخوام تازه این کارو شروع کنم کامل و عالی بود فقط یه سوال توی ذهنمه که تاحالا کسی نتونسته درست راهنماییم کنه..
من علاقه زیادی به مکانیکی دارم ولی دیپلمم تجریبه و میخوام کنکور ریاضی بدم که بتونم مکانیک خودرو بخونم ولی نمیدونم که این درسته که 4 سال وقتمو بذارم برای دانشگاه؟
این 4 سال هرجا که شاگردی کنم میتونم همه فن هارو یاد بگیرم ولی نمیدونم…
اگه میشه یه راهنمایی کنین!
داداش مونده به خودت منظورم اینه شرایط شما
مثلا اگه شما میخوای پولدار بشی میتونی بری یجا شاگردی کنی و از اون راه پولدار بشی و اونوقت مدرکت دیپلم میشه ولی اگه بری طرف درس و دانشگاه شاید درامد خوبی نداشته باشی ولی عوضش یه مدرک داری ک میخوای بزاری تاقچه خونتون خاک بخوره باز مونده ب خودت ولی نظر من اینه ک بری شاگرد باشی و در حین اون تو دانشگاه های آزاد درست رو ادامه بدی و بعد چهار سال هم مدرک بگیری و هم برا خودت اوستا بشی چون یه نفر از تو پرسید مدرکت چیه دیگه نمیپرسع ک کدوم دانشگاه خوندی فقط بهت میگه مدرکت چیه و شمام میگی فلان هست
جناب چی میگی هرکی رو میبینم از میپرسه مدرک چیه بعدش میگه کدوم دانشگاه از هرکیییییییی که فکرش رو کنی
دادا من لیسانس طراحی موتور دارم خیلی از دوست رفیقامم مثل منن اخرش کار از طریق مدرک گیرت نمیاد مگه اینکه پارتی داشته باشی . اگه واقعاً میخوای میکانیک شی همین الان پاشو برو دم دست یه مکانیک بجا چهار سال دوسال دیگه اوستایی دکون خودتو میزنی .
اگر من جات بودم درس رو ول می کردم مکانیکی می رفتم
نه. به نظرم بری فنی حرفه ای هم درس بخونم هم بیرون کار کن درس رو ولش تو این دوره زمونه درس رو ول کنی بدبخت میشی
سلام میخواستم بدونم یک برق کار حرفه ای مکانیک چقدر در آمد داره
اصلا دانشگاه ب دردت نمیخوره من ۱۶ سالمه و در عرض دوسال تجربی تونستم یاد بگیرم ، دانشگاه بهت میگه باید چیکار کنی ولی وقتی ماشین میبینی انقدر گلی و کثیفو عجیبه که نمیدونی کجارو باز کنی، دانشگاه نمیگه چجوری اگه پیچ برید درش بیاری
میتونی هم درستو بخونی همم کار کنی بهترین راه هست مثلا صبحا کلاس داری عصرا بری کار بکنی
منم دقیقا مس توام رشتم تحربیه الان یازدهمین و میخام دوازدهم تجربی رو بگیرم و بعد برم پیش ی مکانیک ولی عمرا وقتمو تلف نمیکنم و ب دنبال مدرک نمیرم
برادر با ی تیر دو نشون بزن یعنی دانشگاتو برو و واحد سبک بگیر و وقت آزادتو برو پیش ی اوستا و مکانیکی یاد بگیر و اینو بدون نزدیک ۵ سال وقت داری هم درس دانشگاهیتو خوندی هم حرفه و فن و تخصص یاد میگیری عزیز
داداش من دانشجوی مکانیک از دانشگاه دولتی بودم ، انصراف دادم اومدم بازار کار ، درس جواب نیست .
به نظرم مثل من بیا تو کار ، جایگاهتم بالا میره تو اجتماع
سلام اصلا اشتباه نکن داداش از همین الان شروع کن شاگردی اگه صد سال درست بخونی مثل یک روز تجربه نیست …
ببخشید من باید چه رشتهایی رو برم تا بتونم بشم مکانیک خودرو
برو دانشگاه رشته هوانوردیو بزن قسمته مکانیک موتور هواپیما برو درامدش خیلی بیشتره باکلاس ترم هست
منم میخواستم همین کارو بکنم برم ریاضی ولی خب از چنتا مهندس مکانیک مشاوره گرفتم که گفت اصلا ریاضی نمیخواد بخونی چون یک مشت مشتق و انتگرال بهت یاد میدن و مهندسی مکانیک با مکانیک خودرو دو تا راه جداست . ولی میتونی بری هنرستان فنی درس بخونی که اگه خواستی دانشگاهتم ادامه بدی . در ضمن واسه کنکور فنی حرفه ای یک کتاب هست اونو بخونی راحت میتونی نمره کنکور بگیری و وارد دانشگاه فنی بشی
دانشگاه نرو شاگردی کن در عرض ۲ سال همه چیو یاد میگیری بستگی به خودت و جایی که کار میکنی داره موفق باشی
من دانشجوی مکانیک خودرو هستم و پیشنهاد میدم درس بخون کنارش هم کار کن یه مکانیک تحصیل کرده خیلی بهتر از مکانیک درس نخونده است نه صرفاً برای درس و مدرکش برای اینکه شما قشنگ آشنا میشی و چرایی تعمیرات رو می دونی.
درس و شغل کنار هم داشته باش سخته ولی شدنی است.
دانشگاه هم خواستی بری دانشگاه های فنی برو که عملی هم تدریس میکنند
بله عالی
سلام .اگر دوست داری مکانیک بشی دانشگاه رفتن نیازی نیست چون وقت تلف کردن هست چون به شما تعمیرات اموزش نمیدن .طراحی موتور یاد میدن و مباحث مربوط .شما با گذراندن چند تا دوره اموزش تعمیرات در حین کار خیلی مفید تر از دانشگاه خواهد بود
اصلا سمت مکانیکی نیا شغل خوبی نیست
داداش برو پی کارش تو درسش هیجی نیست
مدرکشو میتونی بگیری ولی کارش خیلی بهتره
باسلام عزیزان ،خداقوت ،ببخشید پیامهارودیدم گفتم شاید بتونم کمکی کنم ،عزیزه دل درهرشرایطی درستو بخون وباجدیت هم بخون ،درکنارش شروع کن از گوگل ولنز تا شرکتها وکارگاها وخیلی چیزهای دیگه مربوط به رشته درسیتو تحقیق کن وکار کن هم کار کن ودرس بخون وهم تجربه کن ومهارت کسب کن ،درنتیجه خوده رشته وتخصصت ازیه جای به بعد خرجتو ایندتو وزندگیتو میسازه وراضیت میکنه ،پس درس ،تحقیقات وکار ،باهم داشته باش شک نکن موفق میشی خودت در اواسط کارشناسی رشته خودت به حرفم میرسی ،اینوبرای همه جوانها گفتم بنده مهندس پایه یک مکانیک حرارت وسیالات هستم دانشجوی دکتری و۴لیسانس معتبر دارم
۴ سال رو بخون همراه اون شاگدی کن کن اینجوری فول میشی
برو فقط مکانیکی ، عمرم رو در درس و آخرش کارمندی بودم و به درد نمیخوره الان نزدیک ۴۹ سال دارم و بخاطر کار خوبی که هست تصمیم دارم بروم دوباره مکانیکی رد یاد بگیرم و مکانیک بزنم
داداش کسی ک لندکروز دارع نمیگه مدرک ات چیع
میگن شغلت چیه خیلی حرف توشه اگه بفهمی