قالب وردپرس افزونه وردپرس

آزمون عملی رانندگی | مهمترین نکاتی که اگر ندونید حتما رد خواهید شد !!

در آزمون عملی رانندگی همه ی ما حداقل 2 بار مردود شده ایم , اما تعداد بسیار کمی هستند که درجا بار اول قبول می شوند که خیلی عجیب است اما در کل , نوش جانشان .

حالا بیایید با هم نکات این امتحان مهم را بررسی کنیم که گرفتن گواهینامه رانندگی به شدت وابسته به این نکات است .
( البته در امتحان شهری رانندگی ) .

آزمون عملی رانندگی

معمولا چند نفر در آزمون عملی رانندگی قبول می شوند ؟

چند بار در امتحان شهری رد شدی ؟

سوال به شدت ترسناکیست , شاید باورتان نشود اما افرادی را دیده ایم که وقتی پشت فرمان می نشینند آن هم در کنار یک افسر عصبی , کاملا کنترل خود را از دست می دهند و دست و پا و صدایشان شروع به لرزیدن می کند !!! خنده دار نیست ؟

بله اما به زودی خودتان این موضوع را لمس خواهید کرد . ( البته با نکاتی که در اینجا به شما می گوییم , همه چیز برای شما راحت خواهد شد ) .

خب میرویم به سراغ آمار امتحان عملی رانندگی :

اگر یک روز امتحانی را حساب کنیم که 30 نفر در صف آزمون عملی رانندگی ایستاده باشند , بدون شک در بهترین شرایط 30% ( 9 نفر ) در این آزمون قبول می شوند زیرا همه فکر می کنند راننده اند و عده ای می ترسند و عده ای هم هنوز استارت نزده قافیه را می بازند .

از همین حالا بگوییم آزمون عملی واقعا شوخی نیست ولی به شدت آسان است اگر به هر چیزی که می گوییم عمل کنید .

نکات آزمون عملی رانندگی

صادرکات چیست ؟ واقعا در امتحان شهری دانستن آن به چه درد ما میخورد ؟

” صادرکات ” در آزمون شهری !

1_ صندلی ( تنظیم کنید تا راحت بنشینید )

2_ آیینه ها ( تنظیم کنید اگرم تنظیم بود الکی یک دستی به آیینه ها بزنید )

3_ دنده را حتما خلاص کنید ( وگرنه وقتی خودرو را روشن کنید ماشین میپرد و افسر در جا ردتان میکند )

4_ روشن کردن خودرو و سپس راهنما زدن بعد از چند ثانیه ( قبل از چرخاندن فرمان برای خروج از پارک )

5_ کمربند ( حتما ببندید )

6_ آماده کردن دنده ( در اینجا کلاچ را تا ته باید بگیرید اما پاتونو نکوبید رو کلاچ طوری که دشمنتونه :))) و سپس بزنید در دنده یک )

7_ ترمز دستی را آزاد کنید ( چیزی که همه یادشون میره و نمره منفی میگیرند از افسر )

کمربند ایمنی در آزمون عملی رانندگی

بعد از انجام اینکار ها چه کار باید کنیم ؟!

حالا با اجازه افسر از پارک خارج می شوید و رسما امتحان عملی رانندگی آغاز می شود .

اول راهنما را می زنید , بعد به آرامی با دو دست فرمان را می چرخانید سپس سرتان را کمی از شیشه بیرون می آورید و بیرون را می بینید و این موقعی هست که چند درجه ای خودرو را از حالت پارک خارج کرده اید .

سپس پیچیده و به راهتان ادامه می دهید .

افسر میگوید دور بزن :

اول باید ببینید که خط ممتدی در کار نباشد که اگر بود حتما و حتما باید به افسر بگویید که : در اینجا خط ممتد است , اجازه دارم دور بزنم ؟
( که دیگه هرچیزی که گفت رو باید انجام بدید ) .

افسر میگوید بزن دنده 2 :

خیلی نرم و آرام انجام می دهید

افسر میگوید پارک کن :

باید ببینید که در کنار شیر آتشنشانی و یا جلوی پارکینگ و یا زیر تابلو پارک ممنوع نباشد که اگر بود طبق معمول باید به افسر بگویید تا او دوباره به شما اجازه دهد .

افسر میگوید دور دو فرمان بزن :

که باید به خط ممتد و دیگر نکاتی که گفته شد حتما دقت کنید .

افسر میگوید پارک دوبل بزنید :

خب این رو حداقل 20 بار امتحان کرده اید پس واقعا چیزی نیست که تئوری بشود بیان کرد باید حتما مهارت داشته باشید .

خب دیدید ؟ این تمام نکاتی بود که یک افسر از شما می خواست !!!!

سخت بود ؟؟؟؟ کل امتحانتان 7 دقیقه هم طول نمی کشد . حالا که فهمیدید دیگر سخت نیست اما حتما دوباره نکات را از اول بخوانید .

مابقی افراد و مقالات صرفا سعی در ترساندن بی مورد و در آوردن نکات خنده داریست که با خواندن آنها به سرعت خواندن را متوقف می کنید .

این تمام چیزی بود که باید می دانستید .

آزمون شهری به خودیه خود آسان است , اما خیلی ها میگویند :

امتحان شهری مثل کنکور است , خوب اشتباه نمی گویند اما بستگی به خودتان دارد .

تصادفات رانندگی در امتحان رانندگی

جمع بندی و کلام آخر

آزمون عملی ترسناک نیست واقعا فقط و فقط مهم داشتن مهارت است آنهم نه در رانندگی بلکه در دانستن نکاتی که به شما گفتیم است .

در ضمن اگر هنوز امتحان آیین نامه نداده اید , می توانید از این طریق وارد صفحه دانلود شوید “” در اینجا کلیک کنید “” .

افسر آزمون شهری

14 دیدگاه

  1. سلام
    امتحانات رانندگی که برای شیوع کرونا تعطیل شده است کی مجدد شروع میشود؟

  2. سلام دوستان عزیز، ممنون از عوامل سایت و دوستانی که با نظراتشون مقدمات قبولی منو فراهم کردن، تجربیات دوستان بسیار مفیده، فقط یک نکته لازمه بگم اینکه تقریبا همه با وجود تمرینهای زیاد موقع نشستن پیش افسر مضطرب میشن، برخلاف نظر خیلی‌ها من نمیگم استرس نداشته باشین چون گفتنش بی فایدست و در لحظه امتحان همه چی میشه همونی که نمیخواهید، پس از استرس تون استقبال کنید و با اضطراب پشت فرمون بشینید، چون شما میگید نباید استرس داشته باشم ولی سیستم روانی کار خودش می‌کنه و چون نمی‌تونید جلوش بگیرید استرس تون بیشتر میشه، به جز خیلی حرفه ای ها بار اول همه رد میشن پس ذهن تون نبندبن برای قبولی بار اول که انتظار و امید بیهوده اذیت تون میکنه، با استرس برید و بگید نهایتا رد میشم اینطور خیلی راحت تر عمل خواهید کرد، من بار دوم قبول شدم و بعد از شروع آزمون چون تلاشی برای کاهش استرسم نداشتم خودم تقریبا چیزی فراموش نکردم که انجام بدم و با همون مهارت متوسطم قبول شدم چون قوانین رعایت کردم و روی کم کردن استرس تمرکز نکردم، افسر نمیتونه شما رو بخوره نهایتا دو بار پول بیشتری میدین… امیدوارم همه تون موفق باشید…

  3. دمت گرم رفیق عالی گفتی

  4. سلام صکادرات دیگه درست نیست طبق قانون جدید صادرکات درسته یعنی کمربند رو بعد از روشن کردن ماشین ببندید .

  5. درسته من همینجوری رد شدم

  6. نکات خوبی بود مرسی

  7. یا علی من ک خیلی از ازمون تو شهری با افسر می ترسم

  8. سلام چیکارکنم به فرمان خودرومسلط باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *