خرابی انژکتور ماشین و علائم آن را در این مقاله بررسی می کنیم پس در صورتی که می خواهید ببینید چرا سیستم و یا قطعه انژکتور خراب شده و یا اصلا علائم آن چیست این مقاله از گواهیران برای شما نوشته شده است پس تا انتها با ما همراه باشید .
در مقاله قبل در مورد ( دود آبی رنگ ماشین و دلایل آن ) بررسی های مهمی را انجام دادیم و می توانید به مقاله یاد شده رجوع کرده و بررسی های مهم انجام شده در این زمینه را بخوانید . بسیار خب برویم سر اصل مطلب … .
خرابی قطعه انژکتور ماشین !
خرابی انژکتور یکی از مواردی است که بدون شک راننده و یا صاحب ماشین را به دردسر هایی مانند ریپ زدن و یا تکان های شدید و یا توان کم خودرو می اندازد . در این رو می خواهیم به بررسی دلیل خرابی این قطعه و همینطور اتفاقات بعد از خرابی این قطعه بپردازیم پس به موارد اشاره شده در زیر به جهت دلایل خرابی این قطعه دقت بفرمایید :
- کیفیت کم انژکتور
- اتمام طول عمر
- رسوب زیاد بنزین های معمولی
- گاز دادن های زیاد
- خرابی واشر و یا سوزن انژکتور
این 5 مورد از دلایل خرابی این قطعه هستند حالا بیایید به بررسی اتفاقاتی که بعد از خرابی این قطعه می افتد بپردازیم که به صورت زیر است :
- کم شدن توان ماشین
- ریپ زدن ماشین
- خرابی سیستم سرمایشی
- خرابی دیسک و صفحه
- خاموش شدن ماشین
این 5 مورد هم اتفاقاتی است که بعد از خرابی این قطعه به وجود خواهد آمد البته مورد 3 و 4 شاید برای شما عجیب باشد اما در مورد آن بررسی های مهمی را انجام می دهیم .
پیشنهاد مقاله : دانلود سوالات آیین نامه رانندگی … .
دلایل خرابی انژکتور موتور ماشین چیست ؟
در مورد اول بدون شک کیفیت مدنظر است و این یعنی در صورتی که کیفیت این قطعه پایین باشد خیلی سریع خراب می شود البته عمر این قطعه حدودا 30 هزار کیلومتر تا 60 هزار کیلومتر است اما در صورتی که کیفی آن پایین باشد ممکن است در 20 هزار کیلومتر کاملا خراب شود . پس یکی از مهمترین دلایل خرابی این قطعه عمر کم آن است .
در مورد دوم اتمام طول عمر قطعه , در صورتی که عمر این قطعه تمام شود بدون شک خرابی آن پدیدار می شود و این یعنی در صورتی که بیشتر از 60 هزار کیلومتر موتور ماشین شما کار کند ممکن است عمر این قطعه به پایان برسد و کار آن تمام شود و باید فورا تعویض گردد .
در مورد سوم که رسوب زیاد بنزین های معمولی است به این صورت است که اگر رسوب بنزین های معمولی مورد استفاده زیاد باشد باعث خرابی درونی این قطعه می گردد و این یعنی باید این قطعه شسته شده و یا حتما تعویض شود چون بنزین های معمولی و غیر سوپر دارای رسوبات بسیار زیادی می باشد و این رسوبات تماما باعث خرابی این قطعه می شود البته فیلتر های بنزین هم می توانند به خوبی کار فیلترینگ را انجام دهند اما بعد از مدتی به قدری رسوبات بنزین زیاد است که انژکتور را از کار می اندازد و یا خرابی انژکتور را می توانید تجربه کنید .
در مورد چهارم از دلایل خرابی این قطعه گاز دادن های زیاد است و این یعنی به دلیل نیاز موتور به سوخت برای کار کردن اگر شدت گاز دادن های شما زیاد باشد سوخت بیشتری از فیلتر می گذرد و برای همین رسوبات زیادتری به انژکتور وارد می شود و آرام آرام و به مرور زمان این رسوبات سفت و خشک شده و در پشت سوزن گیر می کنند و باعث خرابی قطعی می شوند .
در مورد 5 , خرابی واشر و یا سوزن انژکتور هست که یکی از دلایل مهم خرابی کل قطعه انژکتور این است که سوزن و یا واشر خراب می شود در صورتی که این اتفاق بی افتد انژکتور سوخت را سریع تر وارد سیلندر کرده و باعث ایجاد دود سیاه هم می شود و این یعنی یکی از قطعات داخلی انژکتور خراب شده است .
بسیار خب بیایید برویم به مرحله بعد از تشخیص دلایل …
اتفاقاتی که بعد از خرابی این قطعه می افتد چیست ؟
اتفاق و یا اتفاقاتی که بعد از خرابی این قطعه می افتد این هست که شما بدون شک یکسری موارد جدید را تجربه می کنید که با هم در همین قسمت این موارد را بررسی می کنیم که به صورت زیر است :
در مورد اول کم شدن شدید توان ماشین هست به این صورت که هر چقدر شما گاز می دهید یکی از سیلندر ها به خوبی کار نمی کند و یا اصلا کار نمی کند و هنوز ماشین روشن است اما موتور توان خودش را از دست داده برای همین این مورد نشاندهنده این است که قطعا این قطعه خراب شده و توان موتور کمتر شده است .
در مورد دوم که ارتباط زیادی با مورد اول دارد ریپ زدن موتور ماشین است به این صورت که توان موتور کم شده و موتور ماشین باید جبران وزن و شتاب کند برای همین ریپ می زند تا جایی که به صورت سیستمی خاموش شود پس دومین اتفاقی که می افتد این است .
در مورد سوم که بسیار مهم است خرابی رادیاتور ماشین است و شاید سوال برای شما پیش بی آید که اصلا چرا باید رادیات ماشین خراب شود و یا اصلا این موارد چه ربطی به هم دارند ؟ بدون شک بعد از خرابی انژکتور شما توان کمتری از موتور دریافت می کنید و برای این که توان موتور از دست نرود شروع به گاز دادن های بسیار زیاد می کنید اما همچنان سرعت ماشین و توان حرکتی کم شده اما گاز دادن و سوختن سوخت در موتور ماشین زیادتر شده برای همین آب شدیدا داغ می شود تا جایی که رادیات کشش خنک کاری را ندارد و سپس اتفاق بدی می افتد و آن این است که رادیات سوراخ می شود و کار سیستم سرمایشی ماشین تمام است .
در مورد چهارم خرابی دیسک و صفحه به این صورت است که وقتی این دو قطعه خراب می شوند که شما فشار زیادی به ماشین آورده باشید پس علاوه بر خرابی رادیات , دیسک و صفحه هم خراب می شود و برای همین هم هست که باید این قطعه را عوض کنید در غیر این صورت به مشکل زیادی بر خواهید خورد .
در مورد 5 کار به قدری سخت می شود که انژکتور ها فشار زیادی را تحمل می کنند و ناگهان یکی دیگر از انژکتور ها خراب می شود به این صورت موتور با دو سیلندر دیگر توانایی چرخاندن میل لنگ را ندارد و فورا خاموش می شود و در این موقعیت هر چقدر استارت بزنید خبری از روشن شدن ماشین نیست .
سخن نهایی !
البته دود سیاه خارج شده از اگزوز ماشین هم می تواند یک دلیل مهم برای خرابی انژکتور ماشین باشد اما به هر شکل اگر توجه کرده باشید دو مورد بسیار مهمی وجود داشت یکی کیفیت قطعه و دیگری رسوب بنزین . شما باید حتما برای این که بتوانید از قطعات مراقبت کنید باید بنزین سوپر بزنید و در این صورت است که قطعات ماشین شما از کار نمی افتد و به خوبی کار می کند .
البته پیشنهاد دیگری هم هست و آن انژکتور شوری ماشین است به این صورت که مایع انژکتور شود به داخل سیستم ریخته شده و ماشین شروع به کار کردن کرده و این قطعه تمیز می شود و یا با سیستم انژکتور شور 4 قطعه شما تمیز شده و مجددا بر روی موتور ماشین بسته می شود . بسیار خب امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد . گواهیران .